جوکوویچ برد!

جوکوویچ نبرد نهایی را از فدرر برد. به هیچ وجه نمی‌توانم توضیح دهم که چگونه فدرر بازی را واگذار کرد. شاید خسته شد. بهترین و ساده‌ترین توضیح!
فدرر در سرویس عالی بود، در برگشت سرویس عالی بود. در ضربه والی عالی بود. در ضربات جلو دست و پشت دست عالی بود. ۱۱ بار سرویس بی‌پاسخ (اِیس) فدرر در مقابل تنها ۳ سرویس بی‌پاسخ جوکوویچ. تکنیک جدید فدرر تحسین همه را برانگیخت؛ بعد از سرویس دوم تا میانه‌های زمین و حتی تا خط سرویس هم جلو می‌آمد. خودش می‌گوید: «این حرکت را در عمل بیشتر به عنوان یک شوخی انجام می‌دادم، و دوباره و دوباره و دوباره امتحانش کردم، حالا به نظر می‌سد برای من خیلی سخت نیست که انجامش بدهم.» فقط در یک بازی رایانه‌ای بتوان شبیه آن را یافت! فدرر عالی است. عالی تر از عالی. بزرگترین ورزشکار تنیس همه تاریخ. خود جوکوویچ هم در مصاحبه پایانی‌اش این را گفت.

اما بازی در نهایت یک برنده بیشتر ندارد. جوکوویچ بازی ساده‌ای را نبرد. جو ورزشگاه «آرتور اَش» خیلی عجیب بود. تقریبا تمام ورزشگاه با فدرر بود. جوکوویچ به دفعات هو شد. بارها داور از تماشاچیان خواست که هنگام سرویس زدن جوکوویچ ساکت باشند. جوکوویچ بارها سرویس خودش را خراب کرد و بارها هو شد. در مقابل همان اندازه فدرر تشویق می‌شد. آخرین امتیاز را نزدیک بود از دست بدهد. چه بسا همه چیز با آن امتیاز عوض می‌شد. اما نه! جوکوویچ فعلا نفر اول است. با اینکه حتی دستش در ابتدای بازی زخمی شد و خراش برداشت روحیه‌اش را نباخت. آنچنان از برد خودش خوشحال بود که سر از پا نمی‌شناخت؛ به سکو تماشاچیان پرید و همسر و مربیانش را در آغوش کشید.

فدرر هنوز توان بازی دارد. «سال دیگر همین جا شما را دوباره می‌بینم» این صحبت آخر او بود. شاید سال دیگر اوضاع عوض شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

- برای نوشتن نظر خود تنها از حروف و نویسه‌های استاندارد فارسی استفاده نمایید.
- فارسی زبان مادری ماست. بر ماست که فارسی را پاس داشته و درست بنویسیم.
- در صورتیکه امکان فارسی نویسی در سیستم عامل خود را ندارید می‌توانید از ویرایشگر بهداد بهره بگیرید.