بازی جذاب‌تر هم می‌شود!

راجر فدرر - استانیسلاس واورینکا
اصولا در تنیس خیلی کم پیش می‌آید که آدم به قول فرنگی‌ها سورپرایز شود. همیشه در نهایت یکی از غولها پای فینال است. هرچند بعضی وقت‌ها شاخ غول‌ها هم می‌شکند. مثل رولاند گروس امسال که واورینکا، جوکوویچ را شکست داد. بازی تماشایی که به گفته یکی از منتقدان آدم باورش نمی‌شد تنیس واقعی بود و بیشتر به بازی رایانه‌ای شبیه بود. کم خطا، پرتحرک، سرویسهای عالی جوکوویچ و پاسخ‌های فوق العاده واورینکا.
حالا نیمه نهایی تنیس مردان آمریکا جذاب شده است. به نظر می‌رسد نواک جوکوویچ صرب بی دردسر بازهم پای فینال باشد. این سمت داستان جذاب‌تر است. راجر فدرر ۳۴ ساله سوییسی و هموطنش استانیسلاس واورینکا 30 ساله رقابت سختی برای رسیدن به فینال دارند. هر کدام آنها بالا بیایند بازی باز هم جذاب‌تر هم می‌شود.

اگر پیگیر بوده باشید امسال واورینکا، جوکوویچ را در فینال رولاند گروس شکست سختی داد. شکستی که رویای کسب قهرمانی در هر چهار گراند اسلم (آزاد استرالیا، رولاند گروس فرانسه، ویمبلدون انگلیس و آزاد آمریکا) را برای این ابرستاره زمین تنیس نقش بر آب کرد.

اگرچه در ویمبلدون امسال فدرر فینال را به جوکوویچ واگذار کرد، اما فدرر آنرا را به حساب بد شانسی خودش گذاشت. نبرد جوکوویچ و فدرر به یکی از رویدادهای تماشایی تنیس تبدیل شده است. اگر شایعات را هم کنار هم بگذارید که فدرر و جوکوویچ از همدیگر هم خوششان نمی‌آید (اینجا و اینجا) بازی این دو تماشایی‌تر هم خواهد شد. خیلی‌ها سبک بازی فدرر و هوش بالای او را بیشتر می‌پسندند، اما جوکوویچ برای من جذابیت بیشتری دارد. چه از بابت سرویس‌های قدرتمندی که مهارش کار هرکسی نیست و چه بابت پشت دستهای منحصر بفردش.

حالا با این حساب اگر واورینکا بالا بیاید چه وقتی بهتر از الان برای نواک جوکوویچ و انتقام رولاند گروس فرانسه. و اگر فدرر فینالیست شود چه وقتی بهتر از الان برای فدرر و گرفتن انتقام ویمبلدون انگلیس .

اگر چه به شخصه تنیس زنان را پیگیری نمی‌کنم اما بخت اول با سرنا ویلیامز آمریکایی است. اگر سرنا بتواند کاپ قهرمانی را به بالای سر ببرد، کاری کرده است کارستان: قهرمانی در هر چهار گرند اسلم سال ۲۰۱۵.


بازی جذاب‌تر هم می‌شود!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

- برای نوشتن نظر خود تنها از حروف و نویسه‌های استاندارد فارسی استفاده نمایید.
- فارسی زبان مادری ماست. بر ماست که فارسی را پاس داشته و درست بنویسیم.
- در صورتیکه امکان فارسی نویسی در سیستم عامل خود را ندارید می‌توانید از ویرایشگر بهداد بهره بگیرید.